سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: پیک ششم کرونا رسما آغاز شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه پیک ششم کرونا آغاز شده است، گفت: باید همانند پیک‌های قبلی که همکاران زحمات بسیاری متحمل شدند، برای کنترل بیماری و مهار آن در این مرحله نیز با تمام توان مقابله را با همکاری و همراهی لازم داشته باشیم.



به گزارش مجله خبری؛ دکتر «قباد محمدی» روز سه‌شنبه در هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از همه همکاران خواهش می‌کنم آمادگی لازم را برای مقابله با این پیک داشته باشند، چرا که با توجه به روند افزایشی تعداد موارد ابتلا در روزهای اخیر، به طور قطع در هفته‌های آینده تعداد بستری‌ها افزایش خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در ۲ سالی که با شیوع ویروس منحوس کرونا مواجه بودیم کادر بهداشت و درمان دانشگاه به اذعان همه بسیار خوش درخشیدند، ما شاهد ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی این عزیزان در این مدت بودیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با زحمات و تلاش‌های بی وقفه همکاران کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این بیماری هم در زمینه پیشگیری و درمان و هم از لحاظ پشتیبانی تجهیزاتی و دارویی اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفت.

وی تاکید کرد: همکاران ما در بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشت و درمان و سایر عزیزان، همواره باعث افتخار ما بوده‌اند و باید همه با هم دست به دست هم بدهیم و با تمام توان تلاش کنیم و این بیماری را مهار کنیم و از پیک ششم نیز با سربلندی عبور کنیم.

محمدی از مردم درخواست کرد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند و برای تزریق دُز دوم و سوم واکسن کرونا برای حفظ سلامت خود و دیگران اقدام کنند.

وی همچنین گفت: پرسنل و همکاران کادر بهداشت و درمان، به ویژه در بیمارستان‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده نمایند و مواظب باشند که مبتلا نشوند.

آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۱۴۰ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال چهار نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۴۳ نفر رسیده است.

وضعیت کرونایی شهرستان سرپل‌ذهاب هم زرد شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه هم پیشتر یادآور شد: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌ سرپل‌ذهاب هم از امروز (جمعه هشتم بهمن) در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

مهدی محمدی تاکید کرد: به این ترتیب شهرستان‌های پاوه، صحنه، سرپل‌ذهاب و کنگاور از امروز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: براین اساس، شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، هرسین، قصرشیرین، دالاهو، روانسر و سنقروکلیایی نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رییس اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی ششم بهمن ماه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های پاوه، صحنه و کنگاور در وضعیت زرد و شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، هرسین، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب و سنقروکلیایی در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند.



پست های مرتبط